מוזיאון חדש נולד בישראל


מקורי ומרתק: מוזיאון לאמנות-מדע ננו ע"ש משפחת פטר יפתח באוניברסיטת בר-אילן

עולם האמנות בוחן מהי אמנות. מי יכול, בכלל להגדיר אותה כיום? הגישה הכי מתאימה לבחון אותה, היא התיאוריה הפוסט קולוניאליסטית. מהו הפרט, מהי השתייכותו הקבוצתית, ואיזה מסר יש לו להעביר לעולם? 
כשהמדע נותן את תפיסתו האסתטית למציאות .ננו טכנולוגיה  

המוזיאון הראשון מסוגו בארץ יציג עבודות של אמנים אשר יוצרים במרחב הננו-טכנולוגיה, יהלך על הגבול שבין אמנות למדע ויאתגר את גבולות הידע האנושי.
ההכרזה החגיגית על הקמת המוזיאון החדש תתקיים בכנס ננו טכנולוגיה 2018 NANO.IL 
בבנייני האומה בירושלים בין 9-11 באוקטובר.

מוזיאון לאמנות-מדע ננו ע"ש משפחת פטר, הראשון מסוגו בישראל, יוקם באוניברסיטת בר-אילן ויציע מסע ייחודי ובית לאמנים המהלכים בין שני עולמות – האמנות והמדע. 
עבודתו של מחמוד קייס 


מוזיאון הננו טכנולוגיה יתפרש על-פני מבנה המכון לננו טכנולוגיה באוניברסיטת בר אילן. מוצגי המוזיאון ימוקמו בין העבודות כהמשך רעיוני ישיר למחקר המתבצע במעבדות. אורך ביקור במוזיאון ינוע בין שעה וחצי לשלוש שעות ויכלול התנסות אישית.
המוזיאון יתפקד כ"חדר פלאות" אשר יחשוף את המבקרים אל רעיונות מדעיים שיש להם גם השלכות על תחומי עניין רבים ומגוונים, ובעיקר, יעוררו פליאה וסקרנות. המוזיאון יספק מסע אל תופעות ונופים נסתרים הנמצאים מסביבנו ומקיפים אותנו וניתנים לגילוי דרך האומנות, המיקרוסקופ והתגליות המדעיות.
חלק מהתערוכות במוזיאון יהיו תערוכות קבע, לצד שיתופי פעולה עם מוסדות דומים בעולם.
המוזיאון יהיה מוזיאון מתפתח וחוקר את עצמו, הן בתחום מחקר מהות שיתופי הפעולה והן  בתחום החינוך. מערך ההדרכה במקום יפעל באופן תדיר לשכלל ולהנגיש את ההדרכה בהתאם לקהל המבקרים: תלמידים, סטודנטים, משפחות ושוחרי אומנות מדע או ידע סקרניים. כמו כן יכלול המוזיאון ארכיון מידע לתחום כדי שמבקרים המעוניינים בכך יוכלו לבקש מידע על המתרחש בתחום בעולם.

פרופ' יובל גרעיני  מבר אילן הוגה ויוזם המוזיאון : " היצירות שיוצגו במוזיאון תוכננו ועוצבו בשיתוף פעולה לאחר חשיבה מתמשכת בין אומנים למדענים. היצירות מקוריות והן מחברות את האמנות למדע באופן מוחלט. הצוותים של אומנים ומדענים עובדים על היצירות כבר למעלה משנה, והתהליך עצמו מרתק. אין ספק שהמיצגים יימשכו נוער ומבוגרים כאחד, וינגישו את המדע לקהל באופן מוחשי ביותר שעובד על כל החושים."

ייחודו של המוזיאון לדבריה של טל יזרעאל אוצרת המוזיאון: "חלק ניכר מהעבודות יהוו חלק משיתופי פעולה בתוך מכון המחקר לננוטכנולוגיה באוניברסיטת בר אילן. המבקר יוכל לחזות בעבודת האומנות שהיא מחקר בתהליך, פרי שיתוף הפעולה, ולבקר במעבדה שבה מתרחש שיתוף הפעולה. חלק מהעבודות יהיו עבודות דינמיות שישתנו בעקבות התפתחות המחקר והעבודה המשותפת. לצד כל עבודה יוצג תיעוד תהליך העבודה.
השילוב בין אמנות למדע הוא מרתק ומייצר שיח אינטרדיסצפלינרי עשיר. כאוצרת אני מתעניינת בפוטנציאל של שיתופי פעולה בין תחומי ידע שונים ובליווי תהליך השיתוף ובהנגשתם לקהל הרחב."

בין האמנים שיציגו במוזיאון : מישל פלטניק אומן רב תחומי בינלאומי ומהנדס ,מחמוד קייס אומן רב תחומי ורדי בורבוב אומנית רב תחומית, אלעד שניידרמן מוסיקאי ואומן פרפורמנס ולורן בן אומנית רב תחומית ואקטיביסטית חברתית ואקולוגית.

אירוע השקת המוזיאון מתוכנן להתקיים בחודש מאי 2019

תגובות

  1. מאוד מעניין אותי תחום זה ושילוב עם האמנות שאני עוסקת

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה